Blog de Hillerin

Sforaituri Februarie 24, 2008

Filed under: atena — ioanadehillerin @ 8:30 pm

„Dragii mei,

Am reuşit, în sfârşit, să dorm nestingherită o noapte întreagă. Asta după aproape o lună de zile în care am descoperit că tot blocul în care locuiesc sforăie… pe mai multe voci. Nu prea înţeleg cum am căpătat problema asta nouă, că doar eram obişnuită cu sforăitul soţului meu şi reuşisem să îmi fac un stil de somn adaptat perfect la condiţiile date. Adică dormeam buştean perioade destul de lungi, întrerupte de mici accidente în care el se întorcea cu faţa în sus. Atunci mă trezeam şi îl împingeam uşurel până când ajungea pe o parte sau pe burtă şi nu mai sforăia. La un moment dat aveam chiar un mic ritual înainte de culcare, atunci când ajungeam în dormitor după ce el dormea deja. Mă aşezam în pat şi mă distram fluierând încet şi el sforăia caraghios, de parcă m-ar fi auzit. Numai că de multe ori mă enervează asta cu sforăitul şi toată lumea zice că singura soluţie eficientă pentru un somn liniştit este dormitul în camere separate. E adevărat că am încercat cam tot ce se putea, inclusiv un spray groaznic de scump de la farmacie. Se pulverizează înainte de culcare pe cerul gurii, e ca un spray de gură. A funcţionat o perioadă, dar, până să se termine tubul el devenise deja imun. Sforăitul lui a învins fantasticul spray. Şi eu nu pot să dorm fără soţul meu. Când se acumulează prea multă oboseală mă mai mut să dorm câte o jumătate de noapte în altă cameră. Şi în jumătatea de oră respectivă visez de obicei nişte dopuri uriaşe de pus în urechi. Nu, că am dopuri, dar conform indicaţiilor de utilizare ele acoperă un zgomot de 30 de decibeli. Şi din păcate el depăşeşte limita asta. Şi nu numai el! Am constatat într-o noapte, când abandonasem lupta şi mă mutam în sufragerie pentru jumătatea de oră de somn binemeritat, că fiul meu de 12 ani începe să semene şi el cu tăticul – sforăie. Apoi am realizat că vecinii de alături sforăie amândoi. Şi el şi ea. După care am făcut senzaţionala descoperire că şi vecinul de sus şi cel de jos au exact aceeaşi problemă. Vara, când toţi dorm cu geamurile deschise, e un concert incredibil! Recunosc că m-au cam lăsat nervii în vara asta! Mi-am dat seama că nu am să pot să mă plimb din apartament în apartament să-i întorc pe toţi pe o parte sau pe burtă, că asta mi-ar fi luat toată noaptea, aşa că ieri mi-am luat inima în dinţi şi am pus un afiş în scara blocului, lângă lista de întreţinere: „Nu-i mai lăsaţi să doarmă pe spate!” Am dat-o „anonimă”! Şi noaptea trecută am dormit excelent! Ce vecine drăguţe! Doamne ajută!”

 

 

Lasă un răspuns

