Blog de Hillerin

noaptea de sanziene – prea tarziu! si totusi… Iunie 24, 2008

Filed under: 1 — ioanadehillerin @ 9:44 pm

„Despre noaptea aceasta se crede ca este magica, minunile sunt posibile, fortele benefice, dar si cele negative, ajung la apogeu…

Legendele spun ca Sanzienele sunt niste fete foarte frumoase, care traiesc prin paduri sau pe campii. Ele se prind in hora si „dau puteri” deosebite florilor si buruienilor, acestea devenind plante de leac, bune la toate bolile. In popor se crede ca in noaptea Sanzienelor zanele zboara prin aer sau umbla pe pamant. Ele canta si impart rod holdelor, femeilor casatorite, inmultesc pasarile si animalele, tamaduiesc bolnavii, apara semanaturile de grindina. Daca oamenii nu le sarbatoresc cum se cuvine, ele se supara, devenind surate bune cu inraitele Iele sau Rusalii. Sanzienele se razbuna pe femeile care nu tin sarbatoarea de pe 24 iunie, pocindu-le gura. Nici barbatii nu scapa usor. Pe cei care au jurat stramb vreodata, sau au facut alt rau, ii astepta pedepse ingrozitoare, despre Sanziene stiindu-se ca sunt mari iubitoare de dreptate.” (www.crestinortodox.ro)

astazi, adica deja ieri, nu aveam voie sa spal, sa lucrez, sa matur si multe altele

acum e deja prea tarziu, pentru ca le-am facut pe toate, nu stiu cum mama ma-sii, ca numai in zile de-astea ma apuca harnicia!

in fine, povestea noptii de sanziene e ceva mai lunga si o gasiti pe site-ul de mai sus.

evident ca am uitat sa-mi iau busuioc, asa ca maine dimineata, in caz ca in noaptea asta dorm, nu am sa ma trezesc mai lamurita cu privire la ce-mi rezerva destinul.

ma rog, nu-i nimic, eu am gasit intotdeauna solutii de compromis:D:))

asa ca intai m-am gandit sa-mi pun sub perna un biletel pe care sa scriu „busuioc”, ca doar nu e cazul sa ne formalizam, nu!?:))

apoi mi-a venit gandul salvator – slava Domnului ca sunt cat de cat gospodina! am busuioc in casa… si inca vreo trei plicuri! e maruntit, ce-i drept, si il pun de obicei la salate, dar in cazuri de forta majora ne mai impiedicam de detalii?:))))))) daca nu merge – asta e! poate ca noaptea mea de sanziene a fost deja, cine stie?

asadar, ma culc linistita, ceea ce va doresc si voua! sper sa apucati sa cititi inainte de culcare, ca poate si voi aveti in bucatarie busuioc… merita incercat, parerea mea, si e pacat sa mai pierdem un an din viata. NU?

 

One Response to “noaptea de sanziene – prea tarziu! si totusi…”

  1. […] am visat:)) iunie 25, 2008 Filed under: Diverse — ioanadehillerin @ 8:39 am a propos de postul de dinanite sa ma culc, noaptea-de-sanziene-prea-tarziu-si-totusi, […]


Lasă un răspuns

