Blog de Hillerin

Azi banane, coca cola si ciocolata. In plus, raspund la beep-uri:) Martie 6, 2009

Filed under: 1 — ioanadehillerin @ 6:41 pm

Cu detasarea pe care, mie, una, numai trecerea timpului mi-o poate da, spun astazi despre el ca era… simpatic, amuzant, extrem de curios, ca iubea viata cu un soi de lacomie, ca-i placeau femeile frumoase, mancarea gustoasa si musafirii, chilipirurile si pozitia de sef.

Nu era chiar genul de bunic despre care am citit in cartile copilariei, dar uite, imi aduc aminte cu drag de el. Astazi ar fi implinit 86 de ani. Anul trecut n-am avut inspiratia, timpul si multe altele, probabil, sa-i fac o petrecere cat de mica. Si acum imi pare rau, normal. Ar fi fost ultima lui aniversare. Poate nu era cazul… nu mai stia ca e ziua lui, dar s-a bucurat cand i-am spus „astazi e ziua ta”. „Cati ani am?”, m-a intrebat usor derutat, dar cu aceeasi curiozitate naiva pe care o avea in ultimul timp. „Tu cati crezi?”, l-am tachinat eu. „62?”, a incercat timid. „Ha ha ha. Da!” am zis eu incercand sa par sigura pe mine si convingatoare. A ras si el. „Trec pe la tine. Dar vroiam sa-ti spun si la telefon La multi ani.”

Asta am uitat sa spun: ii placea la nebunie sa vorbeasca la telefon si, spre disperarea tatei, care platea facturile, nu facea diferenta intre fix si mobil, intre a suna si a fi sunat. N-am putut in ruptul capului sa-i explic chestia cu beep-urile, poate si pentru ca era atat de fericit dupa ce forma un numar si auzea ca la celalalt capat suna, incat de cum raspundea cineva intreba, uitand ca el e cel care a sunat: „Da. Cine e acolo?”. „Cum cine e? Pai tu unde ai sunat? Tu m-ai sunat! Cu cine vrei sa vorbesti?”, ma burzuluiam eu cateodata, si acum imi pare rau, normal!

Ar fi vrut sa traiasca 150 de ani. Iar anul trecut avea planuri de insuratoare. A vrut de ziua lui, ca de obicei, „ce vrei tu”… Miza mereu pe faptul ca „ce vreau eu” inseamna ce ii placea lui cel mai si cel mai mult si ce chiar puteam sa-i duc: banane, ciocolata, coca cola, toate in cantitati cat mai mari. „Sunt lacom!”, radea el mereu, cand ii spuneam sa manace mai incet, sa bea mai incet…

Ah… si sa nu uit: ii mai placeau foarte mult doua lucruri – sa faca amor (asta stiu de la el si de la bunica mea si de la felul incredibil de pasional in care imi privea toate prietenele, fara exceptie) si sa primeasca de pomana de la cei care treceau sambata dimineata dinspre biserica spre casele lor, dupa slujbele de pomenire.

Asa ca azi, cand ar fi fost ziua lui, ar trebui sa dau si eu de pomana, si asta am sa si fac, ce ii placea cel mai mult: banane, coca cola, ciocolata si… sa raspund la beep-uri:).

 

9 Responses to “Azi banane, coca cola si ciocolata. In plus, raspund la beep-uri:)”

  1. doru Says:

    Nu stim noi prefixul, dar reteaua exista . Ne dau EI beep-uri, din cand in gand…

  2. ioanadehillerin Says:

    @ dudu
    da:). doar ca nu stiu ce trebuie sa facem noi atunci… sa le primim pur si simplu, cred:)

  3. iuli Says:

    frumos mod de a-i omagia ziua in care ar fi implinit atatia ani…daca domnul nu l-ar fi luat la el. sunt convinsa ca ati avut o relatie speciala. chiar daca tu spui k nu prea stransa. stiu ca fu una speciala.asa se intampla cu toti bunicii.si eu am avut un bunic tare drag , ce , fu luat si el la domnul. asa fu scris acolo, sus, in stele. ce ma doare este faptul k nu a cunoscut-o p bubu.se intelegea de minune cu copii.si inca ceva.k nu m-a vazut cu licenta si k catalogul in mana. mereu ma intreba” tataita, merge cartea?” „asa tataita, sa inveti carte, sa ajungi om de bine”. uite, acum imi amintesc atatea lucruri frumoase despre el.si cate fura.doamne! si ii simt lipsa..uneori ii mai vorbesc, in gand.si stiu ca ma aude.da…si eu am dat de pomana…si cred k ar trebui sa mai dau..pt. k fu o perioada mult prea incarcata si neagra in viata mea..incat , necesita ceva lumina, pietate, umilinta.da.el adora taria…cate o gurita la fiecare masa.si sa rontaie cate ceva spre seara, inainte de culcare.si cel mai mult, adora sa se plimbe k bicicleta.avea o forma fizica de invidiat, tinand cont k avea totusi…84 de ani.circula k ea si p ghetus, p zapada.era grozav.era bunicul meu preferat.si l-am iubit.sper sa stie si el asta, acolo, sus, printre stele.
    in incheiere, un beep, pentru bunicul tau, pt. bunicul meu..si pt. totii bunicii speciali din lume.drept omagiu.
    domnul sa le aiba in paza spiritul si sufletul lor de bunici.preferati.

  4. ioanadehillerin Says:

    @ iuli
    da. si mie imi pare rau ca bunicii pe care i-am pierdut nu mi-au cunoscut copiii. asta e, se pare ca nu prea am fost pe faza. mai am un bunic, insa:). cine stie, poate ma invrednicesc pana la urma…

  5. atelierul Says:

    Suntem impreuna…doar cei „in viata”, ipocriti, fac diferente. Uite, acum o curteaza pe bunica mea la vila din Predeal… si bea o tzara de snaps cu bunul meu. Dumnezeu sa ii ierte, fain scrii!

  6. ioanadehillerin Says:

    @ atelierul
    multumesc. si eu citesc ce scrii. multumesc si pentru articolul despre comedy.show si sa stii ca esti asteptat cu drag ori de cate ori ai chef sa ne vezi.

  7. iuli Says:

    da. e mare pacat k bunicii tai nu ti-au cunoscut copii.si e si mai mare pacatul k nu te-ai grabit, culmea, tu care esti mereu grabita, sa si faci, copii. dar, poate in lumea grabita si de artisti in care alergi, in fuga, vei ‘spala’ acest pacat, printr-un ingeras.
    si, da, scrii fain.k tot iti place tie sa folosesti acest cuvant. ‘fain’.
    pacat insa, k unele pareri, nu le vezi asa, faine.poate totusi, mai exista o speranta..in timp.
    toate bune!

  8. ioanadehillerin Says:

    iuli, de unde pana unde?
    vorbim zi de zi aproape si nu cred ca ai de ce sa scrii ce ai scris acum. puteam sa-ti spun asta si altfel, dar cred ca vroiai sa o fac aici, deci am facut-o:).

  9. iuli Says:

    wow! ce atitudine…cred ca vorbim despre lucruri diferite…total.si, sincer, nu o inteleg.atitudinea. cu ce te-am suparat? nu am atata dezinvoltura si indrazneala…incat sa scriu ceva cu substrat…public. daca am ceva sa iti spun, o voi face in particular. si stii bine aceasta. nu voi zice si nu voi face nimic care sa te incomodeze ori sa te puna in vreo postura ciudata, neplacuta. in nici un caz, nu in public. esti un aritst. esti ioana de hillerin.
    totusi, daca am scris ceva ce te-a deranjat, ma iarta.nu asta am avut in gand.


Lasă un răspuns

