Blog de Hillerin

Ursii polari sunt animale salbatice!!! Aprilie 12, 2009

Filed under: 1 — ioanadehillerin @ 4:58 pm

Am inceput acum vreo doua zile sa scriu un post despre Gabriela Melinescu si „Ghetele fericirii”, o carte de-a ei pe care o citesc acum. Dar cred ca postul mai poate astepta cel putin pana cand reusesc sa vad si expozitia ei (deschisa pana pe 9 mai la Primaria Sectorului 2). Si incaltarile cu pricina… poate nu sunt masura mea inca. Asa ca si in ce le priveste… astept.

Astept sa-mi mai creasca putin piciorul – am auzit ca sunt ceva sanse sa se intample si la varsta asta, chiar daca mici…

Astazi mi-am amintit de Eco si de una dintre cartile lui pe care am ferfenitit-o de atata citit si rascitit… Am plecat din radio si am cam gonit pana acasa. Pe drum, sentimente amestecate… E ciudat, imi spuneam, sa ma grabesc sa ma reintalnesc cu o carte! Si nu stiu daca e bine sau rau, daca e condamnabil sau de inteles – aveam ACEEASI nerabdare ca si cum acasa m-ar fi asteptat „cel mai iubit dintre pamanteni” – si aici nu mai e vorba de cartea care poarta numele asta.

Paranteza, pentru cei care nu ma cunosc deloc: Nu inlocuiesc viata cu cartile, nici povestile de dragoste cu comediile romantice! Au fost si oameni in viata mea pentru care goneam spre casa. Cateodata si cate 8-9 ore! Si sigur vor mai fi! (nu mi-am dat in carti, dar speranta moare ultima!)

Revenind – v-as da sa cititi trei dintre paginile mele preferate scrise vreodata de cineva, dar nu stiu cum sa fac asta. Ar fi lung sa postez aici, asa ca mai bine va trimit la biblioteca: „Minunea Sfantului Baudolino” – Umberto Eco (stiu ca scrie „stoc zero”, dar n-am gasit altceva!). Textul se numeste „Cum sa vorbim despre animale” si are doua pagini si jumatate, nici macar trei :).  E scris in 1987 si pleaca de la povestea reala a unor copii portoricani care au avut inconstienta sa se arunce in bazinul ursilor albi din Central Park, New York, pentru a se juca cu ei. Doi dintre copii au fost mancati de animalele pe care le provocasera „la joaca”.

Transcriu doar doua paragrafe si va rog sa vedeti ASTA. (gasiti si video) sau asta

„Fiintele umane au fost totdeauna nemiloase cu animalele, dar, cand si-au dat seama de propria lor cruzime, au inceput, daca nu sa le iubeasca pe toate (pentru ca, netulburati, continua sa le manance), cel putin sa le vorbeasca de bine.” / „Ca sa li se scoata din cap ca oamenii sunt rai, li s-a explicat mult prea mult ca ursii sunt buni. In loc sa li se spuna cinstit si ce sunt oamenii, si ce sunt ursii.”

Daca aveti timp si chef sa cititi textul, let me know! Vi-l trimit pe mail!

Pana atunci, insa, credeti-ma pe cuvant ca ursii polari sunt animale salbatice (si admirati-i de la distanta!) si nu incercati sa va amagiti cu ideea ca o sa supravietuiti neatinsi dupa ce v-ati pus cortul fix pe calea ferata, stiind ca pe acolo trec SIGUR  trenuri!

 

One Response to “Ursii polari sunt animale salbatice!!!”

  1. iuli Says:

    esti fantastica.ai un stil unic d abordare. de exprimare.nemaintalnit pana acum…si am intalnit, zic eu, suficiente pana acum:) si, da, am chef sa citesc.cat despre timp, imi voi face…intr-un fel sau altul.:)
    toate bune:)


Lasă un răspuns

