Blog de Hillerin

Dimineata de care imi e dor Aprilie 19, 2009

Filed under: 1 — ioanadehillerin @ 11:24 am

Am avut, cred, toate felurile de pasari si animale „in gazda” toata copilaria. Le adunam din te miri ce locuri si le aduceam acasa, convinsi ca de asta aveau nevoie…  sa doarma cu noi in pat…

Doar iepuri cred ca nu am avut si nici „iepuras” de Paste. Habar nu am de ce. Nu obisnuiau ai mei. Aveam haine noi, cateodata cusute de mama pana tarziu in noaptea de Inviere.

Si mai aveam incredibila dimineata de Paste, care astazi mi-a lipsit incredibil de tare!

Cand mi-e dor de copilarie si de Sarbatorile facute „la mama acasa”, nu mi-e dor de bradul de Craciun, de cozonaci sau pasca, de ouale pictate sau de mirosurile imbietoare care te surprindeau din orice colt al casei, nici de zambetele fericite ale noastre si ale parintilor nostri. Sau poate imi e dor de toate, dar nu atat de tare cat imi lipseste spalatul pe fata in dimineata asta de Paste cu apa pe care mama o punea intr-o cana, alaturi de un ou rosu si un ban de argint. Diminetile de Paste au fost pentru mine, din acest motiv, mult mai frumoase decat cele de Craciun, indiferent ce cadou gaseam sub brad. Abia asteptam sa ma dau jos din pat si sa fug in baie, unde gaseam intotdeauna aceeasi cana cu apa, cu un ou rosu si un ban de argint in ea. Ma spalam pe fata si ma intrebam de fiecare data cum stie mama sa faca asta an de an!? Nu uita NICIODATA!

Azi m-am trezit altfel… Greu. N-am fugit spre baie. La ce bun? Si, ca sa fiu sincera pana la capat… nu m-am spalat pe fata. Pot sa fac cozonaci si pasca, sa gatesc zile in sir, sa vopsesc oua si sa fac casa luna, dar NICIODATA nu am sa pot sa-mi pregatesc singura de seara cana cu apa, ou rosu si ban de argint pentru spalatul pe  fata din dimineata de Paste. Asta numai mamele stiu sa faca!

Nu i-am spus mamei niciodata cat de impresionata sunt de gestul ei simplu. Poate ar fi strambat din nas… facea sute de lucruri de sarbatori, asta probabil era cel mai simplu… Dar astazi am sa conduc cateva sute de kilometri spre ea si mi-am propus sa-i spun… DUPA ce ma spal pe fata, ca n-am niciun dubiu ca am sa gasesc langa chiuveta cana cu apa, ou rosu si ban de argint. Ce daca nu va mai fi chiar dimineata!?

 

8 Responses to “Dimineata de care imi e dor”

  1. W Says:

    Eu cel putin o data la 6 luni imi storc creierul si-mi reimprospatez amintirile frumoase de cand eram mic. Nu vreau sa pierd nimic si nici nu vreau sa le scriu pentru ca nu pastreaza nimic din senzorialul care imbraca o amintire de acest fel.

  2. DOUBLE D Says:

    hi-hi! eu am primit un iepuras viu, ce-i drept o singura data. in anii urmatori nu am mai primit, pentru ca primul – fiind el foarte mic – mi-a trezit instinctul de fiara, asa ca l-am apucat expert de urechi si-am sters cu el toate podelele din casa… poate nu acesta este motivul pentru care de atunci nu am mai primit un iepuras viu, dar n-am incotro si trebuie sa cred ca asta e motivul real. LOL!

  3. afi Says:

    Buna,

    Azi am descoperit acest blog. Am citit acest post si….

    Vreau sa stiu cum a fost? I-ai spus?

    Sau … nici nu ai mai ajuns acolo?

  4. ioana Says:

    @ afi
    am ajuns acolo, bineinteles:)
    si i-am spus, dupa ce m-am spalat:)
    cred ca raspunsul se potriveste cu ce asteptai sa auzi, dar e si adevarat.
    ma gandesc ca e fain cateodata sa afli ca lucrurile pe care le astepti se si intampla. sau poate doar pentru mine e asa…:P:)
    bine ai venit aici. ti-am citit si eu blogul si am sa revin acolo!

    • afi Says:

      ma bucur sa aud asta… uneori ne dam seama ca ne consumam in lucruri fara valoare uitand esentialul…

      da, desi realizez asta, de ceva vreme ma pierd… ma las prada lumii asteaia fara noima … las timpul sa treaca si atat…
      nici pe blog nu am mai scris…
      sper sa-mi revin 🙂

  5. ioanadehillerin Says:

    @ afi
    mda….nu stiu daca te incalzeste, dar si mie mi se intampla sa gandesc asa… si cat de des inca!!!!!
    apoi imi amintesc ca viata mea e, de fapt, plina de lucruri frumoase. zambesc si toate gandurile astea se vaporeaza. e atat de simplu, nu doar pare simplu!:P

  6. iuli Says:

    hmmm…cheeer up, folks! viata e frumoasa..in fiecare zi, fie ea pascala sau doar una obisnuita. ce conteaza este tonusul nostru si cum te trezezti ..zambitor si increzator in mai bine..ori morocanos si speriat…tine numai de optinea fiecaruia dintre noi.problemele curg…fara sa intrebe, fara sa le pese..noi de ce sa ne scurgem zilele finnd morocanosi , ursuzi, imfufanati? oricum, daca ne este dat sa suferim, suferim. daca ne este dat sa fim feiciti, suntem fericiti. its all about destiny..dincolo de el este doar relativul si frivolul.opacul.so??? ce ne mai ramane ? doar zambetul si sperantei unei zile de maine…mai bune. toate bune!:)

    p.s. si mie mi-a lipsit ziua „aceea” de paste. precum si craciunul.doare. insa!!!! …am pt. cine sa-mi doresc sa readuc in obicei, in viata mea, bucuria de neegalat al acestor sarbatori: pt. bubu.


Lasă un răspuns

