Blog de Hillerin

Mi-e dor Noiembrie 10, 2010

Filed under: Fără categorie — ioanadehillerin @ 10:56 pm

Acum imi dau seama ca nu am scris niciodata despre Ele. Poate ca nici nu am sa o fac aici, ci am sa scriu in caietul cu coperti rosu inchis in care imi facusem la un moment dat un obicei sa-i scriu lui Petru. Toata ziua m-am gandit la Ele. Pentru ca am gatit si am avut timp sa gatesc, nu am facut-o nici pe fuga, nici la intamplare. 10 si 7 ani de cand nu mai am cum sa le sun sa le intreb pe una daca pun de la inceput tot uleiul la calit ceapa pentru zacusca si pe cealalta care e ordinea ingredientelor pentru snitele (intai dau carnea prin faina si apoi prin pesmet, sau invers!?). Acum stiu sa-mi raspund singura la intrebarile astea, dar mi le pun absolut de fiecare data. De ce? Ca sa am ocazia sa imi amintesc de Ele!!!

De cate ori tai ceapa imi amintesc de casa din Iasi in care mi-am petrecut toata copilaria si toate vacantele de vara si de iarna. Imi amintesc veranda imensa din fata, gradinita plina de gura-leului, curtea din spate si garajul in care intram de cate ori gaseam usa deschisa doar ca sa vizitez un acordeon vechi la care nu am cantat niciodata, derdelusul si fabuloasa atmosfera de sarbatoare, care mie mi se parea vesnica. Si mi-o amintesc pe Ea, cea despre care am crezut mereu ca detine toate raspunsurile bune si pe care am incetat sa o intreb ce sa fac atunci cand stiam ca nu vreau si nu pot sa primesc un raspuns cu minte. Era cumva… aspra si blanda in proportii perfecte pentru o bunica.

Cand adaug sare in mancare imi amintesc de Ea – cealalta, micuta bunica (care imi venea pana in dreptul sanilor cand am inceput sa am sani) care devenea imensa in bucataria ei mica in care nu avea oricine voie sa intre. Eu aveam voie, iar cand am inceput sa fumez abia astepta sa-mi faca o cafea si sa stam impreuna acolo razand, glumind, vorbind. Nu exista om care sa-i treaca pragul si sa poata pleca fara sa fi mancat ceva facut de ea – era obligatoriu!!! Cand am inceput sa cresc ma bombarda cu „secrete culinare” pe care le aflase/descoperise/folosise toata viata – ar fi vrut sa le tin minte! Si n-am facut asta! Singurul pe care il stiu e cel cu sarea – dar n-am sa-l spun, doar e „secretul nostru”.

Amandoua m-au invatat „Tatal nostru”, una in romana si cealalta in franceza. 🙂 Amandoua vin langa mine cand gatesc, dar acum nu mai spun nimic, nu mai sunt nici aspre si nici vesele, nici poznase si nici pline de secrete. Sunt doar… bunicile mele de care mi-e cumplit de dor.

De cate ori gatesc o sun pe mama! Imi face bine sa o aud. O intreb cate o prostie… nici nu ascult ce-mi raspunde, poate, ii ascult doar vocea de (acum) bunica aspra si blanda in proportii aproape perfecte si plina de secrete!!!

Ce frumos ar fi sa putem iesi acum toate patru sa mancam in oras, doar noi, fetele! 🙂

 

4 Responses to “Mi-e dor”

  1. janica iasi Says:

    si mie mie dor de doamna harasim , de casa din tatarasi.mi-e dor de tine si de patrick.stateam in gazda la doamna .voi erati mici .va iubeam enorm .ma jucam cu voi .am o poza cu tine .saluto si pe mama codruta mie dor de voi janica

  2. janica iasi Says:

    Felicitari pentru Petru . E un scump , iti seamana perfect 🙂
    Felicitari si pentru randurile scrise pentru bunici .
    Putini nepoti mai scriu cate ceva despre bunicii lor
    Janica

    • ioanadehillerin Says:

      Buna ziua! Ma bucur si multumesc pentru comentarii! I le-am aratat si mamei, dar nu am apucat pana acum sa raspund. Mama ma intreba amanunte si i-am spus ca nu am vorbit. Poate o vom face!? adresa mea de email este ioanadehillerin@yahoo.com, aceeasi si pentru messenger, dar pe messenger intru rar si putin. Poate reusim sa ne si vedem, nu stiu daca in Iasi, dar cu siguranta in Bucuresti, daca e sa fie!:) Multumesc mult pentru tot!

  3. unusximmportalis Says:

    multumesc


Lasă un răspuns

